ourlittleponies

Hanna - Mina förra hästar

Kategori: Hanna skriver

Hejsan, Hanna här. Tänkte att ni var jätteintresserad av läsa om mina gamla hästar!
Detta är Karl-Jan. Han var en skitsur och tanig hästjävel som inte kunde hoppa mer än 60 cm, min allra första häst! Han var av rasen Italiensk Bäverhäst, den sista av sin art, men eftersom jag växte ur honom och inte fick tävla bäverhäst längre sålde vi honom till ett museum där han stoppades upp.
Och här är Greta-Feta, en sur märr som bara låg i hagen och åt, min andra häst. Greta-Feta var väldigt duktig på hoppning när hon väl bestämde sig för att röra på fläsken och hoppa över en 2 cm bom.. -.-" Hon var av rasen Skånsk Ekorre och såldes efter en vecka hemma hos mig, hon var helt enkelt för dålig för duktiga jag <333
Och här är fina, fina Lurvis-Burvis som tog Greta-Fetas boxplats. Lurvis-Burvis var då den bussigaste hästen jag någonsin stött på! Hon var jättefin och såg precis ut som en redig häst ska se ut, massa päls och massa muskler, riktigt vacker om jag får säga det själv! Men hon såldes direkt efter att hon vägrat på ett 1,20 hinder så jag ramlade av! Dumma häst, hatar henne. Hoppas hon ramlade i en trappa och dog!
Efter Lurvis-Burvis köpte vi en konstig häst som heter Whitey, hon hoppar jättedåligt och är nu en dressyrhäst, vi sålde henne precis innan jag köpte Ugge...
Hoppas att ni drömmer att vara som mig!
/ hanna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: